13th sie2012

Historyczny przeszedł do historii

by Mikolaj

No i Historyczny przeszedł do historii… Tygodnie przygotowań, nieprzespane noce, setki telefonów, maili, ustaleń, wizyt w firmach, uzgodnień w urzędach… Co my teraz ze sobą zrobimy..?
Dziękujemy partnerom organizacyjnym i sponsorom, ale przede wszystkim Wam – uczestnikom i widzom. Swoją obecnością i entuzjazmem pokazaliście, że nasza praca miała sens. Na pewno nie pozwolimy o sobie zapomnieć, rezerwujcie sobie czas na przyszły rok! Pozdrawiamy – ekipa Polskiego Touring Klubu.

 

 

Oficjalna relacja:

11 i 12 sierpnia miłośnicy klasycznej motoryzacji mieli swoje święto. W Gdyni zaprezentował się pełen przekrój zabytkowych pojazdów – od dostawczego trójkołowca po Ferrari, od limuzyn po auta rajdowe, od Trabanta po Ikarusa.

Elegancka sobota…

Blisko 40 załóg z Trójmiasta i z całej Polski wystartowało w Gdyńskim Rajdzie Historycznym zorganizowanym przez stowarzyszenie Polski Touring Klub we współpracy z Automobilklubem Morskim. Pierwszego dnia uczestnicy mieli do pokonania 56 kilometrową trasę rajdu turystycznego, podczas której rozwiązywali zagadki z wykorzystaniem archiwalnych pocztówek i map, zobaczyli wystawę poświeconą historii pomorskiego automobilizmu, odwiedzili Gdyńskie Muzeum Motoryzacji i bawili się w Kolibki Adventure Park. Główną nagrodą był rejs do Szwecji.
Po południu, na parkingu przed Akwarium Gdyńskim, odbył się konkurs elegancji, podczas którego wyłoniono najciekawszy pojazd z najlepiej przebraną załogą. Główna nagroda – rzeźba ufundowana przez Prezydenta Miasta Gdyni Wojciecha Szczurka trafiła w ręce Piotra Krachulca i Jerzego Oleszczuka – załogi włoskiego trójkołowca Piaggio Ape z 1986 r. Piękna pogoda i niezwykłe auta ściągnęły imprezę wielu miłośników motoryzacji. Niektórzy chcieli jedynie pooglądać, inni w ostatniej chwili próbowali się dołączyć i zaprezentować swoje samochody, motocykle i skutery.

…i sportowa niedziela

Niedzielny poranek wypełniły zupełnie inne atrakcje. Na wyłączonym z ruchu fragmencie ul. Polskiej i na parkingu przy ul. Chrzanowskiego rozegrano próby sportowe – krótki wyścig z szykanami oraz jazdy sprawnościowe. Na tej samej trasie startowały przygotowane do sportu 200 i 300-konne maszyny oraz eleganckie limuzyny, zabytkowe karetki oraz odrestaurowany Ikarus. Dzięki stosowaniu przeliczników wiekowych i pojemnościowych nikt nie był bez szans.
Po próbach uczestnicy wybrali się na spacer szlakiem modernizmu, który zakończył się w budynku Dworca Morskiego. Tam wręczono nagrody – pamiątkowe rzeźby oraz wina ze specjalnie przygotowanymi etykietami. Pierwsze miejsce w najważniejszej kategorii „oldtimer” zajęła załoga Jakub Zadrożny i Malwina Spandowska na MGB GT z 1965 r.

Życzliwe przyjęcie tej nowej imprezy sprawiło, że organizatorzy planują ją powtórzyć za rok łącząc z innym wydarzeniem, które niedawno przygotowali – pościgiem za balonem.

Choć impreza się zakończyła, nadal trwa konkurs fotograficzny „Auto i architektura” na najlepsze zdjęcia zrobione podczas Rajdu. Szczegóły na stronie www.touringklub.pl

Off

Comments are closed.