Essen i Stuttgart

Wrażenia na gorąco z targów Techno Classica Essen oraz Stuttgart Retro Classics.

Tekst i zdjęcia – Jerzy Reczek. Pełna galeria fotografii na dole strony.

Alfa Romeo 1900 CSS na stoisku ZAGATO-NARDI-BORRANI było pierwszym autem sprzedanym na targach w Essen. Można powiedzieć, że stało się to już po godzinie od otwarcia o godzinie 14,00, w pierwszym dniu ( środa 21.03.12), który jest w zasadzie dniem zamkniętym, zarezerwowanym dla prasy i gości specjalnych. Cena 165 000 Euro jest bardzo dobrą dla tego modelu.

Pegaso. Hiszpański producent ciężarówek miał swój epizod z niezwykle zaawansowanymi technicznie samochodami osobowymi w ilości około stu sztuk. W większości były to auta używane do sportu wyczynowego. Nadwozia budowane przez różne firmy karoseryjne dziś wywołują różne reakcje od zdecydowanie negatywnej  (ENASA) do zachwytu (TOURING). Na pokazie wokół stoiska SIHA, organizatora targów Techno Classica w Essen, zgromadzono 21 egzemplarzy tych niezwykle rzadkich samochodów. To była jedyna taka okazja by w jednym miejscu zobaczyć aż tyle modeli.

TESTUDO CORVAIR. Prototyp zbudowany w 1962 w Studio Bertone na bazie Chevroleta Corvair. Był prekursorem wzorniczym dla Lamborghini Miura oraz Porsche 928. Kiedy jego projektant Giorgetto Giugiaro podjechał nim po swoją narzeczoną, która pracowała w Studio Fiat to minęło ponad dwadzieścia minut zanim się spotkali. Ponieważ był to akurat koniec dnia pracy to wychodzący pracownicy Fiata tak szczelnie otoczyli nieznany dla nich samochód, że kierowca nie miał szans na jakikolwiek ruch. Auto zostało sprzedane w 2011 na Aukcji RM w ramach likwidacji  kolekcji Bertone przez komornika.

 

CASTAGNA. Po latach zaniku działalności studia karoseryjnego CASTAGNA w roku 2007 kochający ojciec zamówił dla swojej córki Victorii specjalny jeden egzemplarz ALFA Romeo mechanicznie oparty na RZ. Na cześć córki model otrzymał nazwę Victoria. Dziś auto jest na sprzedaż za kwotę 260 000 Euro. Niestety CASTAGNA nie popisała się jakością wykończenia, ale ciekawostka niezawodnie będzie jeszcze zdumiewała kolejne pokolenia.

Italia w Essen. Największe targi na świecie w Essen to zmaganie się Mercedesa 190 SL, 300 SL i Porsche 911 we wszystkich odmianach z resztą świata. Z Włochami nie mają szans nawet u siebie.

 

Bugatti jako prezent dla dwudziestoletniej córeczki, która z kolei opiekuje się nim przez następne sześćdziesiąt lat. To może nie najpiękniejszy model, ale z pewnością przytłacza oryginalnością, na brak którego cierpi praktycznie każde Bugatti.

 

 

Wspaniałe obiekty targowe w Stuttgarcie tylko podnoszą rangę Retro Classics, a o wygodzie i komforcie zwiedzania nie ma co nawet wspominać. Parking dla gości, którzy przyjechali klasykami był jednocześnie częścią wystawy. Nowoczesność architektury i piękne auta tworzyły cudowną scenerię i atmosferę.

Trackbacks & Pings

Dodaj komentarz